« حاشیه اقیانوس آرام » براساس انیمه ای ژاپنی که گیلرمو دل تورو در دوران نوجوانی آن را دیده بود، ساخته شده و مسلماً انیمه مذکور بسیار خوش شانس بوده
که یکی از تماشاگرانش، دل تورو بوده است. گفته شده که دل تورو که از بچگی علاقه بسیار زیادی با روبات و انیمه های ژاپنی داشت، ابتدا طرحی " ژاپنی الاصل " به کمپانی برادران وارنر به جهت ساخت ارائه کرد که در همان چند روز اول رد شد! اما در نهایت با بازنویسی فیلمنامه و خارج کردن برخی جزئیات ژاپنی از داستان، در نهایت وارنر راضی شد تا وی اثری را خلق کند که از کودکی آرزوی ساخته شدنش را داشته است.
« حاشیه اقیانوس آرام » اثری در قد و قامت بلاک باستر محسوب می شود که اولین بار، هنگامی که تصاویر و اطلاعات درباره هیولاهای این فیلم منتشر شد، باعث بر زبان افتادن نام فیلم و کنجکاوی تماشاگران شد. در ادامه، سازندگان فیلم ادعا کردند که هیولاهای موجود در فیلم تا به امروز ، بسیار بزرگتر از آنچه که تابحال در هالیوود شاهد بوده ایم هستند.
مدتی بعد، تریلری کوتاه از فیلم منتشر شد که حیرت مشتاقان سینمای اکشن را به همراه داشت. در این تریلر کوتاهی، ما با هیولایی مواجه بودیم که ابعادش بسیار بزرگ تر از سطح رایج آثار بلاک باستری نظیر « ترنسفورمز » بود. همچنین با تصاویر کوتاهی که از اکشن فیلم منتشر شد، به نظر می رسید که باید با اثری مملوء از سکانس های اکشن و درگیری مواجه باشیم که آدرنالین خون را به بالاترین حد خود خواهد رساند. حال پس از ماه ها تبلیغات بسیار زیاد رسانه ای ( تبلیغ این فیلم حتی بر روی چسب زخم هم مشاهده شده است! ) ، « حاشیه اقیانوس آرام » سرانجام به اکران عمومی درآمد تا تماشاگران مشتاق سینمای
اکشن ، به سوی درب سالن های سینما یورش ببرند و فیلم محبوبشان را تماشا کنند.
داستان « حاشیه اقیانوس آرام » در آینده رخ می دهد و در آن ما شاهد برخاستن هیولایی بسیار بزرگ از اعماق اقیانوس هستیم که هدفش نابودی انسانها و استفاده از منابع بسیار ارزشمند آنان است. انسانها نیز برای مقابله با این هیولای بی شاخ و دم که " کایجو " نام دارد، متحد شده اند و قرار هست تا روبات های جنگی قدرتمندی به نام " جیگرز " که توسط ذهن دو انسان کنترل می شود را برای مبارزه با کایجو ، اعزام کنند.
اما با افزایش لحظه ای قدرت کایجو و ضعف جیگرز ها در مقابله با این هیولای قدرتمند، به نظر می رسد که شکست بسیار نزدیک باشد و نیروهای ویژه نیز به نوعی ، شکست را پذیرفته اند. اما آنها تصمیم می گیرند از آخرین شانس خودشان هم استفاده کنند و دو خلبان را برای مقابله با کایجو ، بکار بگیرند. اولین خلبان فردی به نام رالی بکت ( چارلی هانام ) است که که به دلیل اتفاقاتی که در گذشته اش رخ داده، مدتهاست که خلبانی نمی کند و دومی یک خلبان تازه کار و بی تجربه به نام
ماکو موری ( رینکو کیکوچی ) می باشند که...
« حاشیه اقیانوس آرام » وضعیتی کم و بیش شبیه به سری « ترنسفورمرز » دارد. روبات هایی عظیم الجثه که دائم در حال جنگ و نزاع با یکدیگر هستند و در مواقعی هم ما اصلاً نمی دانیم که کدامیک در حال پیروزی هست! اما تفاوت عمده ای که « حاشیه اقیانوس آرام » را از سری « ترنسفورمرز » جدا می کند، وفادار ماندن گیلرمو دل تورو به اصالت انیمه های ژاپنی است که رنگ و روی جذاب تری به « حاشیه اقیانوس آرام » بخشیده است. خوشبختانه در بخش فیلمنامه علی رغم کم و کاستی های آشکاری که وجود دارد ( کدام اثر بلاک باستری ندارد؟!) و به حدی هم بزرگ هستند که به راحتی به چشم بیایند، اما هرگز داستان فیلم خود را گم نمی کند و با استفاده از اکشن پر زرق و برق، سعی در سرگرم کردن مخاطبش ندارد. دل تورو به خوبی موفق شده تا فیلمنامه ای که معمولاً کمترین اهمیت ممکن را در چنین آثاری دارد، تا حد قابل دفاعی به تماشاگران ارائه کند. وی با پرداخت به جزئیات ، به خوبی تماشاگر را به عمق داستان و زندگی ش
خصیت ها وارد می کند. وی در ابتدای فیلم در یک مقدمه هیجان انگیز، به تاریخچه کایجو ها اشاره می کند و چند تصویر هیجان انگیز هم از هنرنمایی های این روبات غول پیکر را به تصویر می کشد و در ادامه پس از معرفی این روبات عظیم الجثه ، شروع به پرداخت شخصیت های داستان و در اصل، دو قهرمان اصلی می کند که در این بخش هم تا حدودی موفق بوده است. البته داستان خلبانی که دچار شکست روحی شده و از گود دور مانده و حالا قرار است با قرار گرفتن در کنار یک خلبان خانم تازه کار، هم قهرمان ملی شود هم احساسش دوباره زنده شود، داستان جدید و تازه ای به حساب نمی آید اما اینکه دل تورو موفق شده تماشاگر را مجاب به پذیرفتن این قهرمان با گذشته بیش از حد تکراری اش کند، موفقیتی عظیم برای یک اثر بلاک باستر محسوب می شود.
اما حقیقت این هست که گیلرمو دل تورو هرگز داستان نویس خوبی نبوده و همانطور که بارها گفته، به جهت مشاهده جلوه های ویژه به سینما علاقه شده و از ابتدا هم همواره تمرکزش بر روی این موضوع گذاشته شده است. حالا هم که اثری نزدیک به 200 میلیون دلاری را به جهت کارگردانی به او سپرده اند، وی بهترین داشته های فنی اش را در این زمینه به کار گرفته تا شاهد بهترین کیفیت در صحنه های اکشن فیلم باشیم که باید بگویم عالی و جذاب هستند. « حاشیه اقیانوس آرام » مطابق انتظارم، اکشنی شلوغ و پر از CGI در خود دارد که دل تورو با تجربه های ارزشمندی که در زمینه مدیریت جلوه های ویژه دارد، به بهترین شکل ممکن آنها را مرتب کرده و با زمان بندی دقیق، به مخاطب ارا
ئه کرده است. خوشبختانه اکشن « حاشیه اقیانوس آرام » هرگز شلوغ و بی برنامه پیش نمی رود ( برعکس سری « ترنسفورمرز » ) و بسیار حساب شده و با ضرباهنگی دقیق به جلو سوق داده می شود که همین امر سبب می شود در تمام دقایق فیلم ( حتی 20 دقیقه پایانی فیلم که شلوغی به اوج خود می رسد ) ، تماشاگر از اکشن فیلم لذت برده و گذر زمان را احساس نکند. بدون شک جلوه های ویژه « حاشیه اقیانوس آرام » از حالا به عنوان یکی از رقیبان جدی اسکار 86 شناخته می شود که دیگر آثار بلاک باستری برای رقابت با آن، کار سختی پیش روی خواهند داشت.
بازیگران این فیلم که خوشبختانه هیچکدام ستاره مشهوری در سینما محسوب نمی شوند، در نقشهای خود راحت و بی دردسر ظاهر شده اند و گیلرمو دل تورو بازی های خوبی از آنان گرفته است. شاید مشهورترین بازیگران فیلم آدریس اِلبا و ران پرلمن باشند که در نقشهای مکمل حضور پیدا کرده اند و به خوبی هم در نقشهای خود ظاهر شده اند. دو بازیگر اصلی فیلم به نامهای چارلی هانام و رینکو کیکوچی ( که این یکی احتمالاً به جهت ادای دین دل تورو به انیمه ژاپنی، در فیلم قرار داده شده ) ، شیمی قابل قبولی برقرار کرده اند و تماشاگران هم به خوبی می توانند با این دو نفر ارتباط برقرار کنند . البته طبق سُنت قدیمی آثار بلاک باستری ، بازیگران در این نوع فیلمها فرصت چندانی برای هنرنمایی ندارند و بیشتر مدت زمان فیلم هم به روبات
ها اختصاص دارد؛ این موضوع زمانی حاد تر می شود که بدانیم دل تورو تا حدود زیادی به سبک و سیاق انیمه های ژاپنی پایبند مانده و در اغلب انیمه های " روباتی " ژاپنی ، این روبات ها هستند که تقریباً در تمام مدت، تصویر را به خود اختصاص می دهند و نه انسانها !
« حاشیه اقیانوس آرام » اکشنی پر هیجان و جذاب است که به خوبی یک اثر بلاک باستر را معنا می بخشد. کلید لذت بردن از « حاشیه اقیانوس آرام » این است که در هنگام تماشا، نباید حواستان را معطوف به شخصیت ها و روایت داستان کنید. چنانچه قصد دارید به دیالوگ های بین شخصیت ها فکر کنید، از الان باید بگویم که همه این دیالوگ ها احمقانه و بی ارزش هستند و تمام و کمال در حد یک اثر بلاک باستری می گنجند. پس لذت تماشای یک اثر تمام اکشن با هیولاهایی عظیم و جلوه های ویژه جذاب را فدای تمرکز بر روی داستان و فرم روایت و دیالوگ ها و تصمیم های احمقانه شخصت ها ( که این یکی خیلی پر رنگ هست! ) و.. نکنید. در آخر این نکته را هم اضافه می کنم که موسیقی زیبا و حماسی که در جریان فیلم می شنوید، ساخته رامین جوادی ، آهنگساز ایرانی الاصل است.

منتقد : میثم کریمی
این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.
به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

« حاشیه اقیانوس آرام » اثری در قد و قامت بلاک باستر محسوب می شود که اولین بار، هنگامی که تصاویر و اطلاعات درباره هیولاهای این فیلم منتشر شد، باعث بر زبان افتادن نام فیلم و کنجکاوی تماشاگران شد. در ادامه، سازندگان فیلم ادعا کردند که هیولاهای موجود در فیلم تا به امروز ، بسیار بزرگتر از آنچه که تابحال در هالیوود شاهد بوده ایم هستند.
مدتی بعد، تریلری کوتاه از فیلم منتشر شد که حیرت مشتاقان سینمای اکشن را به همراه داشت. در این تریلر کوتاهی، ما با هیولایی مواجه بودیم که ابعادش بسیار بزرگ تر از سطح رایج آثار بلاک باستری نظیر « ترنسفورمز » بود. همچنین با تصاویر کوتاهی که از اکشن فیلم منتشر شد، به نظر می رسید که باید با اثری مملوء از سکانس های اکشن و درگیری مواجه باشیم که آدرنالین خون را به بالاترین حد خود خواهد رساند. حال پس از ماه ها تبلیغات بسیار زیاد رسانه ای ( تبلیغ این فیلم حتی بر روی چسب زخم هم مشاهده شده است! ) ، « حاشیه اقیانوس آرام » سرانجام به اکران عمومی درآمد تا تماشاگران مشتاق سینمای

داستان « حاشیه اقیانوس آرام » در آینده رخ می دهد و در آن ما شاهد برخاستن هیولایی بسیار بزرگ از اعماق اقیانوس هستیم که هدفش نابودی انسانها و استفاده از منابع بسیار ارزشمند آنان است. انسانها نیز برای مقابله با این هیولای بی شاخ و دم که " کایجو " نام دارد، متحد شده اند و قرار هست تا روبات های جنگی قدرتمندی به نام " جیگرز " که توسط ذهن دو انسان کنترل می شود را برای مبارزه با کایجو ، اعزام کنند.
اما با افزایش لحظه ای قدرت کایجو و ضعف جیگرز ها در مقابله با این هیولای قدرتمند، به نظر می رسد که شکست بسیار نزدیک باشد و نیروهای ویژه نیز به نوعی ، شکست را پذیرفته اند. اما آنها تصمیم می گیرند از آخرین شانس خودشان هم استفاده کنند و دو خلبان را برای مقابله با کایجو ، بکار بگیرند. اولین خلبان فردی به نام رالی بکت ( چارلی هانام ) است که که به دلیل اتفاقاتی که در گذشته اش رخ داده، مدتهاست که خلبانی نمی کند و دومی یک خلبان تازه کار و بی تجربه به نام

« حاشیه اقیانوس آرام » وضعیتی کم و بیش شبیه به سری « ترنسفورمرز » دارد. روبات هایی عظیم الجثه که دائم در حال جنگ و نزاع با یکدیگر هستند و در مواقعی هم ما اصلاً نمی دانیم که کدامیک در حال پیروزی هست! اما تفاوت عمده ای که « حاشیه اقیانوس آرام » را از سری « ترنسفورمرز » جدا می کند، وفادار ماندن گیلرمو دل تورو به اصالت انیمه های ژاپنی است که رنگ و روی جذاب تری به « حاشیه اقیانوس آرام » بخشیده است. خوشبختانه در بخش فیلمنامه علی رغم کم و کاستی های آشکاری که وجود دارد ( کدام اثر بلاک باستری ندارد؟!) و به حدی هم بزرگ هستند که به راحتی به چشم بیایند، اما هرگز داستان فیلم خود را گم نمی کند و با استفاده از اکشن پر زرق و برق، سعی در سرگرم کردن مخاطبش ندارد. دل تورو به خوبی موفق شده تا فیلمنامه ای که معمولاً کمترین اهمیت ممکن را در چنین آثاری دارد، تا حد قابل دفاعی به تماشاگران ارائه کند. وی با پرداخت به جزئیات ، به خوبی تماشاگر را به عمق داستان و زندگی ش

اما حقیقت این هست که گیلرمو دل تورو هرگز داستان نویس خوبی نبوده و همانطور که بارها گفته، به جهت مشاهده جلوه های ویژه به سینما علاقه شده و از ابتدا هم همواره تمرکزش بر روی این موضوع گذاشته شده است. حالا هم که اثری نزدیک به 200 میلیون دلاری را به جهت کارگردانی به او سپرده اند، وی بهترین داشته های فنی اش را در این زمینه به کار گرفته تا شاهد بهترین کیفیت در صحنه های اکشن فیلم باشیم که باید بگویم عالی و جذاب هستند. « حاشیه اقیانوس آرام » مطابق انتظارم، اکشنی شلوغ و پر از CGI در خود دارد که دل تورو با تجربه های ارزشمندی که در زمینه مدیریت جلوه های ویژه دارد، به بهترین شکل ممکن آنها را مرتب کرده و با زمان بندی دقیق، به مخاطب ارا

بازیگران این فیلم که خوشبختانه هیچکدام ستاره مشهوری در سینما محسوب نمی شوند، در نقشهای خود راحت و بی دردسر ظاهر شده اند و گیلرمو دل تورو بازی های خوبی از آنان گرفته است. شاید مشهورترین بازیگران فیلم آدریس اِلبا و ران پرلمن باشند که در نقشهای مکمل حضور پیدا کرده اند و به خوبی هم در نقشهای خود ظاهر شده اند. دو بازیگر اصلی فیلم به نامهای چارلی هانام و رینکو کیکوچی ( که این یکی احتمالاً به جهت ادای دین دل تورو به انیمه ژاپنی، در فیلم قرار داده شده ) ، شیمی قابل قبولی برقرار کرده اند و تماشاگران هم به خوبی می توانند با این دو نفر ارتباط برقرار کنند . البته طبق سُنت قدیمی آثار بلاک باستری ، بازیگران در این نوع فیلمها فرصت چندانی برای هنرنمایی ندارند و بیشتر مدت زمان فیلم هم به روبات

« حاشیه اقیانوس آرام » اکشنی پر هیجان و جذاب است که به خوبی یک اثر بلاک باستر را معنا می بخشد. کلید لذت بردن از « حاشیه اقیانوس آرام » این است که در هنگام تماشا، نباید حواستان را معطوف به شخصیت ها و روایت داستان کنید. چنانچه قصد دارید به دیالوگ های بین شخصیت ها فکر کنید، از الان باید بگویم که همه این دیالوگ ها احمقانه و بی ارزش هستند و تمام و کمال در حد یک اثر بلاک باستری می گنجند. پس لذت تماشای یک اثر تمام اکشن با هیولاهایی عظیم و جلوه های ویژه جذاب را فدای تمرکز بر روی داستان و فرم روایت و دیالوگ ها و تصمیم های احمقانه شخصت ها ( که این یکی خیلی پر رنگ هست! ) و.. نکنید. در آخر این نکته را هم اضافه می کنم که موسیقی زیبا و حماسی که در جریان فیلم می شنوید، ساخته رامین جوادی ، آهنگساز ایرانی الاصل است.



منتقد : میثم کریمی
این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.
به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

حاشیه اقیانوس آرام: Pacific Rim
کارگردان : Guillermo del Toro
نویسنده : Guillermo del Toro، Travis Beacham
بازیگران :
Charlie Hunnam...Raleigh Becket
Diego Klattenhoff...Yancy Becket
Idris Elba...Stacker Pentecost
Rinko Kikuchi...Mako Mori
و...
ژانر : اکشن
رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)
زمان : 132 دقیقه
کارگردان : Guillermo del Toro
نویسنده : Guillermo del Toro، Travis Beacham
بازیگران :
Charlie Hunnam...Raleigh Becket
Diego Klattenhoff...Yancy Becket
Idris Elba...Stacker Pentecost
Rinko Kikuchi...Mako Mori
و...
ژانر : اکشن
رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)
زمان : 132 دقیقه
دیدگاهها
Iman
تو که این سر در میاری بگو قسمت سومی هم وجود داره یا نه ؟
imanm
اگه داره که منتشر میشه یا که تولید میشه ممنون میشم یکم توضیح بدید خیلی پیگیرشم
محمد میکاییل عابدین
1.اونجایی که اولین حمله توسط اولین کایجو انجام می شود چند تا جنگده میان و با تیربار به هیولای 30متری حمله می کنن و آخرشم خودشونو می زنن به هیولاهه!
2.در یکی از صحنه ها هم که قرار می شود ییگرهای(Crimson typhoon و Cherno Alpha)با دو کایجوی(Otachi و Leaterback)درگی ر بشن.اما اون تصویری که ییگر طوفان سرخ دارد از جایگاه خودش توسط هلیکوپتر ها بلند میشود روی بدنه آن 4کلمه به زبان چینی نوشته شده که معنی طوفان سرخ را نمیده.البته این ییگر و خلبانان آن محبوب ترین شخصیت های من در این فیلمند.
من
من
مارماهی ها میتونن تب الکتریکی درست کنن پس میشه با کلک مثلا استفاده از توالی DNA اونا تو کایجوها اونا بتونن انواع میدان های الکتریکی و مغناطیسی و هرچیزی که به این میدانها ربط داره رو بشه درست کرد
بعدشم اندازه بزرگ کایجوها و توانایی حرکت اونا در خشکی و آب نیاز به به منبع انرژی زیادی داره که یا باید میگفتن شش و آبشش رو باهم دارن که تو فیلم از ریه به تنهایی حرف زده بودن یا اینکه خودشون توانایی مثل اگلنوفیت یا یه چیزی مثل ترمواسیوفیل تو سلولشون دارن که پاسخ به سوال چجوری این همه انرژی رو دارن و میشه داد البته اگه مورد اول مد نظر باشه باید یه صحنه قرار میدادن که مثلا نهنگی چیزی شکار میکنن ...ادامش کامنت بعد...
daystar
محمد حسین
سعید
رررر
امیر
این یک اصطلاح هست؛ فیلمهایی که بیشتر به خاطر جنبه مالی ساخته میشن (یعنی میخوان خوب فروش کنه) فیلمهای بلک باستر یا پاپ کورن میگن. در مقابل این، سینمای هنری و سینمای مستقل قرار داره
علی
سرچیدم دیدم واقعیه
دمش گرم
آرمان
کاملاً موافقم حرف دل من را زدی! مسخره است فیلم های با این حجم اکشن و صرف هزینه هنگفت درست می کنند آنوقت به فکر حفره های وحشتناک فیلمنامه نیستند . موضوعی که به آن اشاره کردید در سرتاسر تماشای فیلم مرا آزار می داد .
کریمی
علی رضا
ممنوووووووووووو ووووووووووون
kardox
._.NeRvOuS
خشایار
سپهر راد
MEHRAN
.................
مووی مگ : دوست عزیز سایت " مووی مگ " جای توهین یا به قول شما بد و بیراه گفتن به دیگران نیست. چنانچه قصد انتقاد دارید مطرح نمائید اما توهین به شخص را به هیچ عنوان نمی پذیریم. سایت مووی مگ هم برنامه ای برای ترجمه از منتقدان غیر ایرانی ندارد. با تشکر
♥ARSHIYA♥
ندیدم می گن قشنگه
اوراکل
مهدی
بجاي اينکه اين همه هزينه ي پوچ روي ساخت رباط بکنيد چرا نمي ريد با سلاحها و موشکهاي تاماهاک و کروز و .... از زمين و دريا اين هيولاها رو بزنيد؟ مي تونيد در کلاهک انفجاري بمبها هم از مواد اتمي و هسته اي استفاده کنيد و بزنيد به مغزش کارشو تموم کنيد! فقط در تريلرش دو صحنه ي بسيار زجرآور و احمقانه وجود داره يکيش طرف با هواپيماي اف 22 و تيربار زنان يک راست ميره بغل هيولا آخه مرد مومن مگه تيربار به اين هيولا اثر مي کنه؟ و چرا مثل حمله ي انتحاري ميري بغلش و خودتو مي کشي؟ در حالي که با توجه به تکنولوژي اف 22 مي توني حداقل از فاصله ي 10 کيلومتري با موشک چشم هيولا رو هم هدف قرار بدي! دوميش هم رباطه يه کشتي رو مثل چوب بيستبال بدون اينکه ذره اي کشتي خم بشه مثل يه سيخ صاف بلند مي کنه و مي زنه سر هيولا در حالي اگه شما بخواهي يه همچين کشتي رو بلند کني يه طرفش خورد ميشه و مي ريزه و اين در حد قوانين فيزيک دبيرستانه
وحید بایرنی
در ضمن من تعجب می کنم وقتی شما می گید دل تورو داستان نویس خوبی نبوده؟
NarimaN
موافقم دوست عزیز.مطمئنا اگه این آقا بتونه اسکار بگیره جدا از افتخاری که برای خودش کسب میکنه سبب افتخار و سر بلندی همه ما ایرانیها در سراسر دنیاست.البته بنده آرزو میکنم در کنار اسکار روزی برسه که این آقا به یکی از بزرگترین آهنگسازان هالیوود تبدیل شه و اسمش مانند افرادی چون هانس زیمر در زمره بهترینها قرار بگیره.
ayub_s
آقا منتقد نکنه فیلم های هزار توی پن و ستون فقرات شیطان رو از یاد بردین که این دو فیلم چطور داستان ها و شخصیت های پیچیده ای در خود دارد.
دل تورو کارگردانیه که هم بلک باستری میسازه و هم هنری. داستان های فیلم های بلک باستری رو همیشه ساده می نویسه ولی هنری خیر.
برو نقدت رو ویراش کن و بنویس " دل تورو داستان های ساده ای را برای فیلم های بلک باستری اش تا حالا نوشته . " همین دل تو رو که میگین داستان نویس خوبی نیست هم یه رمان سه گانه هم نوشته.
sholtz
احیانا هزارتوی پن و هلبوی 1 و ستون فقرات شیطان بوق بودن ؟؟
نویسنده اکثر فیلم های دل تورو خودشن و اگه منطورتون اینه که اون فیلم ها خوب نیستن یک نموره عجیب میشه چون مخصوصا اگه یک فیلم بین حرفه ای بیاد بگه هزارتوی پن فیلم خوبی نیست و داستان خوبی نداره کفر گفته
professional
محمد جواد
به نظر جالب نیاد جلوه های ویژه اش هم خیلی زیاده یعنی شلوغ کاریش زیاده
hojabrcr7
مجید
عاشق جانی دپ
دقت نکردی به جزء سری بتمن های استاد نولان که هم هنری بود وبلاباستر